top of page
  • Facebook

בית המצוינות הלאומי

בית המצוינות הלאומי לוגו
דוגמה של מבנה ספירלי שכדוגמתו מתוכן לבנות את בית המצוינות הלאומי החדש

החלום והחזון

מקור השראה לכל תושבי ישראל, לשיפור המצוינות

The National Excellence House​​

The Dream & the Vision- A source of inspiration for all of Israel's residents to improve excellence

מבנה ספיראלי קיים - כדוגמת ייחוס בלבד

"עשרת הדברות" בגישה שיטתית לפיתרון בעיות חברתיות על ידי "צוותי שיפור"
צ.א.ל.י. - צוותי אזרחים לשיפור ישראל

תעודות רישום בפנקס סימני המסחר ומסמכים נוספים

טבלה מסכמת עם כל הכרעות הדין

מדד מצויינות 2023 - חישוב סופי

מצגת "מצוינות לאומית" של מדינה דמוקרטית בעברית ובאנגלית

מוטורולה: תכנית שש הסיגמות, מאת אברהם חולי

האיכות במוטורולה היא מדיניות מוצהרת שהפכה לדרך חיים.
התכניות העתידיות לשיפור איכות המוצרים והשירות מעידות על שינויים מהפכניים שמטרתם אחת — מצוינות.

רכיבי ניהול המשולבים במערכת ניהול איכות כוללת, מאת אברהם חולי

עצם השימוש במילה 'איכות' מעורר ויכוח. מהי בעצם איכות? איכות מבטאת את רצונו של הלקוח. הלקוח צריך להיות מרוצה וליהנות מהמוצר או מהשירות שנמכרו לו. אם עובד אינו מבין אילו רכיבים מתפקידו קשורים בשביעות רצונו של הלקוח הסופי, אות הוא שמשהו בארגון לא תקין, כי הארגון לא הצליח להסביר לעובד זה מדוע עבודתו במחלקת הנהלת החשבונות או בהכנת המשכורות קשורה ללקוח. הכל מתמקד בשביעות רצונו של הלקוח.

יישום שיטת 6-סיגמה במוטורולה, מאת אברהם חולי

שיטת -6 סיגמה שפותחה במוטורולה מבוססת על הנחה זו: ככל שרמת הליקויים המתגלים (ומתוקנים) בתהליכי הייצור של מוצר גדולה יותר, כך גדול יותר הסיכוי או סיכון לקיומן של תקלות דולפות (Escaping Defects) שיתגלו אצל הלקוח ויגרמו לאי-שביעות רצונו.

תכנית איכות כוללת - יעד אסטרטגי, מאת: גרשון גולן ואברהם חולי

התפיסה שאיכות היא יעד אסטרטגי ותנאי להישרדותם של ארגונים עסקיים חודרת יותר ויותר להכרתם של ראשי ארגונים בכל רחבי העולם. מוצר איכותי הוא מוצר המספק את הרוכשים אותו לאורך זמן. מדובר באספקה במועד, במחיר תחרותי, בתפקוד, בעיצוב ובגימור. ואולם נורמות האיכות משתנות בקצב מהיר. מוצר שנחשב למוצר איכותי בעבר הלא־רחוק עלול שלא להיתפס כמוצר איכותי כיום.

איכות במילניום הבא, מאת: אברהם חולי

לכל ארגון יש לקוחות. הלקוחות רוכשים מהארגונים תוצרים — מוצרים, מערכות או שירותים. תוצרים אלו הם תוצאה של פעילות ארגונית שמבצעים מנהלים המתמקדים ביעדים של כמות — כמות המוצרים, כמות הרכיבים, כמות תכניות הפיתוח, כמות העובדים, כמות ההזמנות, כמות החשבוניות, כמות השטחים; ביעדים של זמן — מועדי הגמר של ייצור המוצרים, מועדי הגעתם של רכיבים, מועדי השלמת תכניות הפיתוח, מועדי קליטת העובדים, מועדי קבלת ההזמנות, מועדי הוצאת החשבוניות, מועדי השלמת השטחים; וביעדים של כסף — עלות הייצור, עלות רכישת הרכיבים, עלות תכניות הפיתוח, עלות העסקת העובדים, עלות הטיפול בהזמנות, עלות הפקת החשבוניות, עלות רכישת השטחים.

חזון והגשמה עצמית, מאת: אברהם חולי

ברגע זה המוני תינוקות נושמים את נשימתם הראשונה והמוני בני אדם נפרדים מן העולם. יש הנפרדים מהעולם בגלל מחדלים או טעויות אשר היה אפשר למנוע בשימוש בשיטות ובכלים שפיתחו העוסקים באיכות. מניעה זו היא חזון. יש לעשות הכול כדי להגשימו וכדי לצמצם עלויות אי־איכות.

תרבות האיכות של ארגון עסקי נוצרת בכיסאו של המנכ"ל, מאת: אברהם חולי

המנכ"ל הוא הקובע את האיכות בארגון, משום שהוא הצומת המחבר את האיכות ליעדים העסקיים. נושא האיכות בארגון הוא רב היבטים והשלכות. יש פונקציות המתקשרות לנושא, יש הגדרות, יש מדדים ויש יעדים. אולם אם צריך לנקוב במקום אחד בארגון שהוא תמצית איכותו — זהו כיסא המנכ"ל. ואולי יש כאן סתירה, כי אנו נוהגים לזהות את המנכ"ל באופן מוחלט דווקא עם יעדיו העסקיים של הארגון ורואים באיכות יעד נפרד. אם נצביע על החפיפה השלמה בין היעדים, נבין את חשיבותו של המנכ"ל. פעילותו של ארגון נמדדת בדרך כלל במונחים של כמות.

את האיכות הזאת אסור להפסיק, מאת: אברהם חולי

האיכות הפכה לשאלה של הישרדות. כל עיכוב בשיפור האיכות עלול לגרום לנדידת לקוחות אל המתחרים. המאמצים הנעשים בתחום האיכות מניבים פרסים יוקרתיים, אבל אסור לנוח על זרי
דפנה, ומי שיכול לתרום לעניין יותר מכול הם העובדים עצמם.

סקר באנגלית בנושא: Satisfaction of Israel Citizens, מאת: אברהם חולי

הסקר משנת 2003, נערך על ידי חברת "מותגים".

מכתב מהפורום הכלכלי חברתי

טופס הרשמה כעמותת בית המצוינות הלאומי

bottom of page